Įsivaizduokite savo esamą ar trokštamą darbdavį, kaip asmenybę. Kokia ji? Iššūkių ištroškusi persona su gėlėtais marškiniais ar rimtas veidas virš krakmolytų marškinių apykaklės?
Kaip ir kiekviena asmenybė, darbdavio kuriamas prekės ženklas skiriasi ne tik savo vertybėmis ar išvaizda (aprangos kodu, biuru, interneto puslapiu), bet ir balso tonu. Atkreipkite dėmesį, kaip darbdaviai bendrauja karjeros mugėse, karjeros skiltyje internete ar socialiniuose tinkluose…
Kodėl balso tonas svarbus? Nes jis išduoda darbdavio charakterį, nes jis traukia arba atstumia: skaitant darbo skelbimą ar karjeros skiltį intuityviai jaučiame ryšį arba atotrūkį tarp darbdavio ir savo asmenybės.
Kad būtų aiškiau, paimkime rinkodaros specialisto Kevan’o Lee apibrėžimą, kuriame balso tonas perskeltas pusiau:
Balsas – tarsi asmenybė. Prekės ženklai gali būti pozityvūs, ciniški, profesionalūs ir pan.
O tonas – tai balso pritaikymas skirtingai auditorijai ir situacijai, todėl gali būti kuklus ar įsakmus, šaltas ar šiltas, betarpiškas ar formalus ir pan.
Vadinasi, balso tonas įgarsina charakterį (nebent bandoma apsimetinėti tuo, kuo nesama).
Na, o dabar pasitreniruokime – perpraskime trijų darbdavių balso toną*:
Štai kibernetinio saugumo sprendimus kurianti įmonė “Tesonet” kalba kaip jaunatviška asmenybė, kuri nevengia gatvės žargono, mėgsta pasipuikuoti savo pasiekimais ir kviečia puikiai praleisti laiką. Kas tai išduoda? Neformalūs žodžiai ir kreipinys “tu”. Be to, “Tesonet” įtraukia į pokalbį klausimais ir karts nuo karto šūkteli iš entuziazmo – visai taip, kaip bendrautų draugai. Konservatyvesni kandidatai tokį jaunatvišką bendravimo stilių gali palaikyti ne taktu:
Great team. Seriously – the best! (Puiki komanda. Rimtai, pati geriausia!)
Taking the tech world by storm (Imame technikos pasaulį su trenksmu)
People Who Eat Challenges for Breakfast (Žmonės, kurie valgo iššūkius pusryčiams)
Super cool (Labai kietas)
No-BS attitude (“Nemalame š” požiūris)
Having a good time (Puikiai leidžiame laiką)
Want to Grow With Us? (Nori augti su mumis?)
Drop us a line. (Brūkštelk mums.)
O valstybės valdoma “Lietuvos energija” priešingai – kalba tarsi kvalifikuotas specialistas ar profesionalas. Sakinių ilgis, sandara ir vartojami terminai – pirmasis testas potencialiems kandidatams. Patiko? Reiškia, tau pakeliui – jau gali traukti klasikinius rūbus iš savo spintos. Šis kalbėjimo stilius formalus, rimtas, tradicinis, tad kūrybinių specialybių kandidatams gali pasirodyti pernelyg šaltas. Šis darbdavys su auditorija išlaiko pagarbų atstumą: tokios asmenybės įvaizdžiui nedera tujinti potencialaus kandidato. Štai ką turiu omeny:
Draugiška profesionalų komanda
Pageidaujama kompetencija: gebate daryti teigiamą įtaką darbuotojams, nukreipdamas juos tikslų pasiekimui, pokyčių įgyvendinimui…
Tvarios grupės vystymas per technologijas, inovatyvumą ir skaitmeninimą
Mes keičiame organizaciją per technologijas, kurios mums padeda kurti tvarų verslą efektyviai, paprastai ir inovatyviai.
Į profesionalią ir pažangią Lietuvos energijos finansų valdymo komandą ieškome Finansų kontrolieriaus. Kviečiame domėtis!
Šioje pozicijoje turėsite galimybę savo indėliu prisidėti prie didžiausios valstybės valdomų įmonių grupės finansų valdymo ir svarbiausių šalies energetikos projektų įgyvendinimo bei realizuoti savo gebėjimus…
Gyvenimo aprašymą prašome siųsti…
Komunikacijos paslaugas teikiančios INK Agency bendravimo stilius atspindi kūrybišką agentūros prigimtį – metaforos ir pozityvūs epitetai liejasi laisvai (net save vadina INKilu). Paprasta sakinių struktūra išpildo pažadą klientui – kalbėti tik apie esmę. Balso tonas pozityvus, entuziastingas, šiltas. Tipinės frazės “reikalavimai kandidatui” ar “kontaktai” tokiai asmenybei skambėtų per daug formaliai, todėl čia randame: “susipažinkime, jei” ir “mūsų protai”. Štai daugiau frazių išdavikių:
Mylime savo darbą. Tikime savimi. Visada kalbame tik apie esmę ir vertę.
Jaunieji INK kolegos ūgtelėjo, tad ieškome pastiprinimo – herojiško(-s) asistento(-ės)!
Kolegos iš bigNow ieško burtininko-dizainerio. Jei stebuklus kuri visus metus – nesikuklink ir parodyk talentą.
INKile smagi diena!
Valio, valio!
Susipažinkime, jei:
Sinonimais, antonimais, kableliais ir brūkšniais žongliruoji greitai ir tiksliai.
Dėl komandos ir kliento pergalių gali nubėgti dvi extra mylias!
Ką tau siūlome?
Patirtį, kuri padės auginti tavo, kaip būsimo projektų vadovo, raumenį.
Jei prie visų punktų linktelėjai galva, lauksime pranešimo spaudai apie tave.
Viskas paprasta – darbdaviai dažniausiai kalba jų organizacijos vidinei kultūrai įprastu stiliumi ir būtent taip, kad patrauktų savo siekiamų talentų dėmesį. Tad jeigu nepatiko darbdavio įrašai socialiniuose tinkluose ar darbo skelbimas – nesijaudinkite, jie ir nebuvo skirti jums. Ieškokite toliau!
* Darbdavių balso tono ieškojau tik internete. Kai kurie sakiniai sutrumpinti ar paimti iš konteksto, nes mano tikslui to pakanka.