Automobilių stovėjimo vietų poreikis išaugo ir vis dar auga, todėl įrengti papildomas stovėjimo aikšteles prie gyvenamųjų namų būtina, ypač gyvenamuosiuose mikrorajonuose.
Norint sumažinti stovėjimo vietų trūkumą ir įgyvendinti tinkamą automobilių statymo politiką daugiaaukščių namų kvartaluose bei jų prieigose, siūloma įrengti daugiaaukščius rampinius garažus, kurie gali sutalpinti 100–500 automobilių. Tokios aikštelės galėtų būti įrengtos Bandužių, Laukininkų, Alksnynės, Miško kvartalo mikrorajonuose (1 lentelė).
Daugelis tokių automobilių stovėjimo aikštelių gali būti 3–5 aukštų, išskyrus aikštelę prie Varpų ir Liubeko gatvių sankryžos, nes aukštesnė aikštelė užgožtų daugiabučius, o tai gadintų bendrą mikrorajono vaizdą. Miško kvartalo mikrorajone būtų galima įrengti ir atviras automobilių stovėjimo aikšteles.
Tokio tipo aikštelės Lietuvoje labai populiarios, joms reikia mažiausiai finansinių investicijų: paprasta įrengti, nereikia sudėtingų konstrukcijų. tačiau jos dažnai užima daug vietos. Miesto teritorijoje dažniausia vengiama rengti daug vietos užimančias automobilių stovėjimo aikšteles tiek dėl didelės žemės kainos, tiek dėl optimalaus jos panaudojimo. Labai svarbus ir atstumas nuo gyvenamųjų namų iki automobilių stovėjimo aikštelių.
Net ir geriausiai įrengta automobilių stovėjimo aikštelė nebus paklausi, jei nuo jos iki daugiabučio reikės eiti daugiau nei 5–10 min. Gyventojai nori, kad jų automobiliai stovėtų kuo arčiau gyvenamųjų namų ir būtų greitai pasiekiami. Būtina paminėti, kad automobilių aikšteles siūloma įrengti ant žaliųjų plotų.
Aplinkosauginiu požiūriu tai ne pats geriausias sprendimas, tačiau kitų laisvų plotų minėtose teritorijose šiuo metu nėra. Žardininkų mikrorajone automobilių stovėjimo vietų poreikis didelis, tačiau vietos aikštelėms įrengti nėra. Nebūtų tikslinga naikinti vienintelį parką, esantį pietinėje Klaipėdos miesto dalyje. Rumpiškės dvaro mikrorajone vietos automobilių stovėjimo aikštelėms įrengti taip pat nėra, nes šis mikrorajonas tankiai užstatytas, šalia – didelis prekybos centras „Akropolis“ bei daug vietos užimantis Policijos departamento pastatas, kitos paskirties pastatai. Tuo tarpu Dragūnų mikrorajone naujų automobilių stovėjimo aikštelių poreikio nėra, nes įrengtos stovėjimo aikštelės šiuo metu tenkina gyventojų poreikius.
Daugiaaukščių stovėjimo aikštelių didžiausias privalumas – sutaupoma nemažai teritorijos, nes automobiliai statomi keliais aukštais, eismas tokiose aikštelėse vyksta rampų principu. Tačiau daugiaaukščių aikštelių statyba sudėtingesnė ir kaina daug aukštesnė, negu atvirųjų. Statant tokias aikšteles naudojamos sudėtingesnės pastato konstrukcijos, būtina užtikrinti tinkamą pastato vėdinimą, gaisrinę saugą, įrengti liftus vairuotojams. Taigi tokias aikšteles labiau verta statyti centrinėje miesto dalyje, kur žemės kaina yra aukšta ir nenorima perkrauti teritorijos automobilių stovėjimo aikštelėmis.
Aktualus klausimas, susijęs su automobilių aikštelių įrengimu, jos apmokestinimas. Sprendžiant šį klausimą, galimi keli variantai: ilgalaikė nuoma, kai gyventojas sumoka pinigus kartą per mėnesį (metus) ir visada turi vietą savo automobiliui; trumpalaikė nuoma, kuri dažnai taikoma centrinėje miesto dalyje. Tokia funkcija galėtų pasinaudoti retai į namus grįžtantys gyventojai arba jų svečiai. Mokėjimo būdai už automobilio stovėjimą gali būti tokie: mobiliuoju telefonu (siunčiant trumpąsias žinutes, mokestis išskaičiuojamas iš mobiliojo ryšio sąskaitos), perkant automobilio stovėjimo bilietus automatuose (mokant grynaisiais arba elektronine [išankstinio mokėjimo] kortele), perkant ilgalaikes korteles tam skirtoje įstaigoje ir mokant grynaisiais arba kortele.
Photo by Filip Filkovic Philatz on Unsplash